keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Matottomat

Uusi asunto on edellistä asuntoa reilut kymmenen neliötä isompi. Edellisessä asunnossa olohuone ja Fannin huone olivat tiloja, joissa oli isompi matto, muualla oli puuvillaisia käytävämattoja. Nyt huoneet ovat suurempia ja me ollaan pahassa mattopulassa. Varsinkin kun ilmat viilenee, ja samaa tahtia myös lattiat. Mulla on ollut tänään kolmet villasukat jalassa.

Kodin1:ssä olisi ollu tänään matot -40%, mutta mä olen jalkapuoli, eikä me päästy sinne. Yritin kodin1:n nettisivuilta katella mattoja, mutta ei mattoa voi ostaa hipelöimättä sitä! Ja Ikeassa saattaisi myös olla varteenotettavia vaihtoehtoja. Olen ihan pihalla muutenkin matoista, löytyy kaikkea polypropeenista sisaliin. Mulle on tuttuja ainoastaan buklee (ei kiitos), nukkamatot (ei kiitos) ja puuvillamatot. Saattaa kyllä olla, että joudun ostamaan nukkamatot sängyn viereen, olishan ne lämpimät.

Lattioiden epäesteettisyyden vuoksi haluaisin kaiken lattiapinta-alan piiloon. En tiedä mistä ihmeestä löydän olohuoneeseen koko lattia-alan kattavan maton. Voikohan kolme isoa (n.133x200cm) mattoa laittaa vierekkäin, vai näyttääköhän se ihan hölmöltä.

Nimim. matoton (ja madoton) viluvarvas

2 kommenttia:

  1. Siis what, minkä kokoiseen palatsiin te olette oikein muuttaneet!? :-D

    Mä oikeastaan vihaan mattoja. tai no, en ehkä vihaa, mutta musta ne harvoin näyttää hyvältä ja keräävät kauheasti pölyä.

    Muista vaan se, kun mattoja valitset, että kaikki olisi yhtenäisiä. Mä olen nähnyt sellaisia koteja joissa kaikki matot ovat erilaisia kuin viereiset. Tuli vähän sellainen "mattonäyttely" olo, ihan kuin jonkun kotiin olisi levitetty kaikki kaupan matot näytille. :-D

    VastaaPoista
  2. 75 neliön kolmio. Kymmenen neliötä meille liikaa, mutta rivarikolmioita ei taida tarpeeksi pieniä olla :). Meillä on nyt olohuoneessa joku ikean nukkamatto, harkinnassa oli ostaa kaksi samanlaista lisää.

    VastaaPoista