keskiviikko 27. huhtikuuta 2011

Äiti hajamielinen

Pääsiäisloma oli ihana ja rentouttava. Sen verran piti mökillä rimpsailla, että väsymystä on edelleen ilmassa. Väsymys taas aiheuttaa armotonta hajamielisyyttä, suunnilleen mikään ei pysy päässä.

Eilen aamusta jo meni metsään. Vein Fannin päiväkotiin ja kuulin yhden toisen äidin ja hoitajan keskustelun: Hoitaja: "niin meillä on tänään se retki", Äiti: "ai se olikin jo tänään". Ja samalla mullakin välähti. Retki leikkipuistoon, jossa vieraili liikkuva kotieläintila. Mukaan piti olla reppu ja eväät. Ei auttanut töistä myöhästyä, joten niin jäi lapsi ilman eväitä.

No tänään. Fannin isä eilen ilmoitti hakevansa tytön. Iltapäivällä vielä soitteli, että saattaa työkuviot venyä, eikä oo varma ehtiikö hakemaan. Sanoi soittelevansa, jos ei ehdi päiväkodille ajoissa. Mä kiireisen työpäivän päätteeksi ajelen päiväkodille. Pihalla pyörin ympyrää ja ihmettelen missä lapsi on. Kunnes taas välähti, totesin vaan hoitajalle, että mun lapsukaiseni on taidettukin jo hakea. Naureskellen ehdottelivat kyllä, että voin jäädä keräilemään kyllä leluja, jos haluan. Emmä sitten jäänyt.

Tulin kotiin ja sain vieraan häiritsemään mun koulutehtävän tekoa ;). Päätettiin lähteä penkomaan kellarista parvekkeelle tuoleja. Kellarissa käteen osu nappikset, joiden ansioista taas välähti. Pikkujättiliigan varusteiden jako tänään! Äkkiä kotiin tarkastamaan. Paperia ei löydy mistään. Netti sivut tietää kertoa varusteiden jakotilaisuuden olleen jo eilen.

Mä en niinku enää tiedä mitä mä teen, jotta mä pysyisin kartalla.

-Mari

4 kommenttia:

  1. omistatko kalenteria? ;) semmoinen iso seinäkalenteri on aika kätevä!:D

    VastaaPoista
  2. mulla on kaikki kalenterissa ja siis ihan sellaisessa perinteisessä. tai oikeastaan kahdessa. on se oma kalenteri ja sitten meillä on seinällä perhekalenteri. en millään muistaisi muuten. ja sitten mulla on listoja, joihin kirjoitan muistettavat asiat monesti. aina näitä ei edes tarvitse katsoa, mutta mä muistan asiat paremmin, kun olen ne kirjoittanut. mutta kyllä mulla silti saattaa päiväkodin retket unohtua, riippuu vähän siitäkin, miten siitä on ilmoitettu. meidän päiväkodissa ottavat kyllä varaeväitä mukaan, ettei kukaan jää ilman.

    VastaaPoista
  3. heh, kirjoita kaikki asiat ylös ja yliviivaa sit

    VastaaPoista
  4. Mulla on joo kalenteri, oon vaan tosi huono käyttämään sitä. Opiskeluaikana homma toimi, töissä ei niinkään :D.

    VastaaPoista