tiistai 16. maaliskuuta 2010

Päivä täynnä kiukkua ja tuhmuuksia

Oltiin aamulla jo lähdössä kouluun ja päiväkotiin, kun Fannille ponnaria laittaessa huomasin että pikkasen tyttö tuntuu ehkä lämpimältä? Varatoimina sitten mitattiin lämpö, ja niin hän se mittari sitten 37,7 astetta näytti. Kotipäivä tuli. Hermoja on koeteltu, puolin ja toisin. Myönnän mäkättäneeni vähän väliä, mutta mitä muutakaan sitä voi kun kakara tekee metkuja metkun perään, tyyliin Vaahteranmäen Eemeli. Metkut ei ehkä ole ihan samanlaisia laadultaan, mutta yhtä hölmöjä. Viikonloppuna imuroin muovailuvahasilput Fannin huoneen lattialta, ja jo taas oli tänään lattia muovailuvahan ja paperisilpun peitossa. Lattiassa on väriliitua, vaikka kuinkahan monta kertaa mä olen muistuttanut tämänkin päivän aikana piirustusalustasta? On ollut nälkä, ruoan olen laittanut pöytään ja sitten ei enää olekaan ollut nälkä. Tätä rataa ollaan menty koko päivä. Parit raivot on vetässyt, muun muassa siitä ettei voi mennä ulos leikkimään naapurin tytön kanssa.

Mä oon yrittänyt ohessa kirjoitella opparia. Tuntuu että aina kun istahdan koneelle ja avaan tiedoston, iskee tytöllä joku välitön tarve johonkin asiaan, nälkä tai jotain vastaavaa. Tänään oon kyllä saanut paljon aikaiseksi, en välttämättä sen opparin saralla, mutta niitä juttuja, joita liian harvoin tulee tehtyä: roskiskaapin putsis, keittiön laavuaarejen putsis, jne. Pyykkiä on pesty ja ruokaa tehty.

Näissä vaatteissa oli aamulla lähdössä päiväkotiin. Ensiksi Fanni valitsi helmet, ja annoin vaan käskyn valita helmien väreihin sopivat vaatteet. Hamonen löytyi ekana ja siihen etsittiin sitten sopivat paita ja sukkikset. Lastenohjelmat viihdytti hetken aikaa aamulla.

-Mari

1 kommentti:

  1. Pikaista paranemista Fannille ja teille kummallekin pitkää pinnaa! :-D

    Kävin lukemassa monta postausta samalla istumalla, ihania vaatteita olet Fannille löytänyt. Ja itsellesi ostama takki oli tosi kiva!

    VastaaPoista